Gbg, Boxning och Vila

Hej igen!
Nu finns det ju ganska mycket att skriva om, men om jag börjar med ACBC, boxningsturnering i Göteborg. Jag klarade vikten alla tre dagar utan något större problem. vart lottad till semifinal på lördagen. Mötte då en kille från Winning BC, Malmö. Vann den matchen med 2-1. Det betyder att två domare har mig som vinnare och en domare har den andra boxaren som vinnare. Killen jag mötte hade tigerbalsam på axlarna som jag fick i ansikte och ögon under matchen vilket inte var så kul. Men lyckades kriga till mig en seger, men inte en av mina bästa prestationer. Söndagen 1/11 mötte jag Philip Jablovski från Skarpnäck i finalen. Själv tycker jag det gick bra, och tyckte att jag hade matchen. Vilka många har sagt till mig efter både från domare, publik och boxare. men poängdomarna dömde vinsten till honom. Så det vart silver.

Det var 11 boxare från Tensta, 3 guld, 4 silver. Johannes Torres som tränar med mig på Hilti vann guld! Hans match gjorde finaldagen till en lyckad sådan. Med hans lycka och kämparglöd. Johannes slog i semin en boxare från Norge, och i finalen en från DIF boxning. Andra turneringen Johannes vinner av sina tre möjliga. Nu är han sex matcher rutinerad. 5-1, 2 ko's (W-L, KO)

 











3/11

Idag var det träning på Hilti kl 9.00. Jag körde lite lätt idag så jag hinner återhämta mig lite efter matcherna. Idag var det Jag, Pappa, Micke, Papy, Joar, Christoffer, Hakim och Sofie. Vi körde lite teknik med varandra.

Efter det vart det hemgång och runt kl 17.00 träffade jag Yosef! Han ville fira min födelsedag nu i efterskott när jag kan äta. Så han bjöd på en super mysig kväll på Jensen's Böfhus. Massa gott! Stort tack Yosef för en underbar kväll och en fin middag!

Kommentarer
Postat av: Farhan Mohamed

Tjaa, snygga bilder du la upp ;), det såg ut som ni hade en jävlig kul helg, synd att man bara inte va med :/, ha en trevlig dag Mr torsten Jr

2009-11-05 @ 13:21:13
Postat av: Dan

Finalen i GBG. Philip vann enkelt och rättvist.

2009-11-05 @ 18:30:06
Postat av: Oscar Ahlin

Okej. Tack. :) alltid kul o höra något annat. :)

Må bäst!

2009-11-05 @ 19:46:05
URL: http://oscarahlin.blogg.se/
Postat av: Kille som var på plats

Sven som du mötte i semi-finalen blev brutal-rånad på domslutet, dans från din sida och boxning från hans.

2009-11-06 @ 11:11:08
Postat av: Oscar Ahlin

Tycker absolut han va bra.. tyckte själv inte att jag vann den.. har inte sett den efter. kanske var jämn men kunde lätt gått åt andra hållet och jag hade inte klagat. den matchen var mycke tuffare än finalen.

2009-11-06 @ 13:52:59
URL: http://oscarahlin.blogg.se/
Postat av: J

Bra fight hur som helst. Intressant stil =)

2009-11-07 @ 20:24:01
Postat av: Oscar Ahlin

Tack så mycke J.. de ska bli mycke bättre! =)

2009-11-08 @ 23:07:58
URL: http://oscarahlin.blogg.se/
Postat av: Johanna

duktig du är Oscar :)

2009-11-17 @ 18:32:22
URL: http://yanii3.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0