Brasilien Dag 1

Hejsan!
Nu är jag i Brasilien och bor utanför staden Sao Paulo. Ca 30 min ifrån dock. Det är ca. 27 grader varmt vilket är skönt. men känns självkart tomt utan Pappa och boxningsgänget. Men fick ett dunder avsked på arlanda av Pappa, Mamma och Pelle som var med och körde mig dit.

Kl 5 (lokal tid) tränade vi med brassarna. Vi körde någon slags uppvärmning (som iallafall vi på Hilti inte skulle räkna som uppvärmining) efrer det 3 ronder skuggboxning. Sen vart det dags att sätta på mössa och vantar (huvudskydd och handskar) eftersom dom körde med utslagna handskar så fick jag instruktioner av Babacar Kamara att använda mina 10 oz pro handskar (Grant).  Vi körde även 2 ronder säck och 2 ronder skugg igen. Och en liten nedvarvning.














Killen på första bilderna är en Brasse som går i antingen 91kg eller +91kg. Den andra killenhar varit med i OS och boxar i antingen 69kg eller 75kg! Tungviktaren var på samma nivå som mig när det gäller sparring så vi hade kul och körde lätt men snabbt, OS-boxaren spännde sig mer och ville bevisa. Han fick inte ut så mycket som han ville. Men  alla är super sköna.

Sen vill jag säga tack till AEEB som gör det möjligt att jag kan åka! Tack Kent och Annika Einarsson.
Tack Tom Karlsson för presenterna direkt innan jag åkte. Guld värt. Tack.

Och alla mina när och kära, jag saknar er, men jag kommer hem snart. Och Pappa, allt går bra. Puss!


ENSAM ÄR INTE STARK!


Kommentarer
Postat av: M

kul o se att det går bra. Glöm inte att njuta av resan bortom boxning:)

2009-11-18 @ 02:32:54
URL: http://mikaliita.blogspot.com
Postat av: armineee

woow va skoj o va i brasilien!! lycka till så jävla hårt Oscar ;D

2009-11-18 @ 09:46:11
URL: http://armine.blogg.se/
Postat av: Victor

Låter som att du har det soooft, lycka till och hälsa siavoush ! :)

2009-11-18 @ 11:26:05
Postat av: stefano

haha, "någon slags uppvärmning", visa dem dina fulanito moves, peace

2009-11-18 @ 12:52:53
Postat av: stefano

http://www.youtube.com/watch?v=TIAP1pWne6I

2009-11-18 @ 12:55:28
Postat av: karatemamman

Uppvärmningen på HILTI är svår att slå :)



Ha det så bra!!! njut!



Här är det bara mörkt och regnit.

2009-11-18 @ 21:11:19
URL: http://karatemamman.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0